duminică, 5 decembrie 2010

O româncă a reuşit să se impună pe scena teatrelor canadian şi american



În timpul unui turneu la New York, actriţa Claudia Motea (38 de ani) a decis să rămână pe continentul american. Din acel moment au trecut 11 ani, timp în care românca a devenit o actriţă iubită în Canada şi în SUA.

“Am plecat din România în 1999. Ajunsesem la New York cu o producţie româno- franceză, Danaidele, în regia lui Silviu Purcărete. Atunci m-am hotărât să rămân pe continentul american, chiar dacă aveam 30 de dolari în buzunar”, povesteşte Claudia. A lucrat ca menajeră, baby-sitter, chelneriţă, vânzătoare la fast-food, iar după trei luni a trebuit să se mute în Canada, pentru că americanii au refuzat să-i prelungească viza.

“M-am stabilit în London, provincia Ontario. Multă vreme n-am fost acceptată în lumea teatrului, pentru că veneam din altă cultură, însă în 2003, când am reuşit să urc pe scenă, să le arăt ce pot, canadienii au înţeles că tocmai acesta e atuul meu, că am ceva special tocmai pentru că vin dintr-o altă parte a lumii”, spune Claudia.

Are propria companie de teatru

“De atunci, am putut să profesez ca actriţă şi am câştigat o mulţime de premii. Iar după ce am învăţat la perfecţie limba, am început să predau dramă la un centru de învăţământ privat şi să efectuez traduceri a unor piese de teatru”, adaugă Claudia, care anul trecut s-a mutat înapoi în SUA, la Los Angeles. Odată devenită faimoasă, americanii au primit-o cu braţele deschise... Claudia a înfiinţat “Motea Renaissance Productions”, propria companie prin care produce piese de teatru. “Acum îmi doresc să realizez un turneu cu piesa mea de suflet, «Niciodată o altă fată ca mine ». Totodată, alături de maestrul Al. G. Croitoru lucrez la scenariul unui film a cărui coloană sonoră va fi semnată de Dennis Dreith, compozitorul care a scris muzica filmelor «Jurassic» Park şi «Braveheart». În plus, joc în piese de teatru, atât străine, cât şi româneşti”, încheie Claudia.



Are grijă de o fetiţă sărmană din Republica Dominicană

Cum îi percep americanii pe români? Claudia Motea dezvăluie: “Ei au câteva repere generale despre România: Dracula, Ceauşescu, Hagi, Nadia Comăneci şi… orfanii. Mulţi au o compasiune specială pentru români sau, mai bine zis, pentru toţi cei din Europa de Est”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu